dilluns, 27 de març de 2017

Les @bibsmir recomanen especial Dia Mundial del Teatre


El Dia Mundial del Teatre se celebra anualment el 27 de març pels Centres de l’Institut Internacional del Teatre i la comunitat teatral internacional. S’organitzen diversos esdeveniments teatrals nacionals i internacionals per commemorar aquesta ocasió. Un dels més importants és la circulació del Missatge Internacional del Dia Mundial del Teatre a través del qual, per invitació de l’Institut Internacional del Teatre, una figura important en el món comparteix les seves reflexions sobre el tema del Teatre i la cultura de la pau.


Avui, que estem celebrant aquesta data tan especial, et volem recomanar Consell familiar, una obra de teatre escrita per Cristina Clemente, nominada al Premi Butaca al Millor Text Teatral. És el resultat d’un curs compartit amb els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Príncep de Girona amb els quals l’autora va compartir el procés d’escriptura d’una obra de teatre, i fruit de la seva participació en el projecte En Residència, que organitzen cada any l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona.



Segons les pròpies paraules de l’autora: “Vaig pensar: Els ensenyaré moltes coses, m’apassiona la meva feina! Però ara, després d’haver estat amb ells tot un curs, tinc la sensació que m’han ensenyat més ells a mi que no pas jo a ells. Potser jo els he transmès la part més tècnica de la meva feina, però ells, segurament sense ser-ne conscients, m’han impregnat d’una actitud, d’una manera de veure el món. Parlo amb els meus pares i ells senten que el que tenim ara està bé perquè és millor que el que tenien abans. Parlo amb aquests nois i noies, que han nascut fa només 13 anys, i posen en qüestió tot el sistema, no tenen un model anterior per comparar i no els serveix el discurs d’abans les coses eren pitjors. Aquestes dues maneres oposades de veure el món són la base del conflicte de Consell Familiar”.


L’argument de l’obra és el següent:

Els pares han volgut que la seva unitat familiar sigui una autèntica democràcia. En aquesta família s’hi escull un president, se segueixen unes estrictes normes electorals i es disposa d’un regulat sistema econòmic amb hisenda pròpia i autèntiques estructures d’estat. Quan l’Aina s’adona que aquest sistema ja no els és prou útil i decideix reclamar-ne un de nou, es produirà un daltabaix de conseqüències imprevisibles. I és que els pares d’aquest estat familiar faran tot el que estigui a la seves mans per apaivagar la dissidència.

La seva autora, Cristina Clemente, es va formar en l’Institut del Teatre de Barcelona i a la Sala Beckett. Ha treballat com a dramaturga i directora de teatre. Com a guionista, ha coescrit amb Sergi Belbel el guió de la pel·lícula Eva, i ha treballat a les telenovel·les El cor de la ciutat i La riera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada