divendres, 15 d’abril de 2016

Lliurament dels premis de la V edició del concurs Petit Poeticae

Natalia Jerez López, a la categoria A (nascuts entre 2009 i 2006), i Pau Herrero Alquézar, a la categoria B (nascuts entre 2005 i 2007), han estat els guanyadors dels premis del concurs de poesia escrita per infants Petit Poeticae 2016. Els poemes guardonats són La meva família i La vida musical
Ell jurat també a volgut reconèixer el treball d'altres participants amb quatre accèssits. Tres a la categoria A, corresponents als poemes, Primavera (Acròstic), de Marc Guzmán Soler; El dentista, de Nadia Hidalgo Pérez; i Refugiats, de Marc Manzorro Martínez. I un accèssit a la categoria B, corresponent a Les emocions, de Judit Soto Sánchez.


Els guanyadors del concurs amb la Regidora de Serveis Generals, Montserrat Ribera.

En aquesta V edició del concurs han presentat els seus poemes un total de 176 nens i nenes. Cal destacar l’alta participació respecte a edicions anteriors i també la diversitat temàtica i d’estils de les obres a concurs. Molts dels alumnes de diferents escoles van assistir a les sessions del taller “La poesia al teu abast”, organitzada per la Regidoria de Cultura. En aquest sentit, com altres anys, la Biblioteca Elisenda de Montcada també va organitzar un taller per incentivar l’escriptura poètica entre els infants, a càrrec de membres del Grup 7 de Cors.

El veredicte del concurs s'ha fet públic aquesta tarda a la Biblioteca Elisenda de Montcada en un acte que ha comptat amb l'actuació d'alumnes de les aules de música i teatre de la Regidoria de Cultura i Patrimoni i que ha comptat amb una seixantena d'assistents. 
La Regidora de Comerç i Serveis Generals, Montse Ribera, ha estat l'encarregada de lliurar els guardons. En el seu discurs de presentació ha felicitat els participants pels seus treballs i els ha animat a continuar escrivint poesia. També ha declarat que el govern municipal seguirà apostant per la cultura i per les iniciatives que serveixin per fomentar les inquietuds artístiques dels infants.  

Els alumnes de l'Aula de teatre han llegit els poemes guanyadors d'edicions anteriors. Un cop lliurats els premis, els nens i nenes guanyadors han llegit les seves obres davant el públic assistent.

A continuació podeu llegir els poemes guanyadors i els accèssits dels concurs.


Poemes guanyadors:



CATEGORIA A: NASCUTS EL 2009, 2008, 2007 i 2006














La meva família

La meva família és com els pètals d'una rosa,
perquè quan estic amb ella,
el cor em batega amb força.

La meva família és com els núvols del cel,
perquè quan la miro,
dels ulls em surten estels.

La meva família és com els peixos del mar,
perquè quan dormo amb ella,
en el món dels somnis em poso a nedar.

                                    Natalia Jerez López


Vista la qualitat  dels poemes presentats el jurat acordà concedir tres accèssits:





















Refugiats

S'amaguen els refugiats
com els gats i
no poden viure
i per això no hem de riure.

Els soldats maten
i els refugiats s'amaguen.
Estan espantats
i es queden quiets com plats.

És molt dolent
matar molta gent.
Els pobres de Síria
no senten alegria.

Passen molta gana i 
no tenen ni una avellana.
Això fa molta pena
i d'això n'hi ha de tota mena.

       Marc Manzorro Martínez



Primavera (Acròstic)

Per la segona estació de l'any
Roses, clavells, margarides
I altres flors, ben grans,
Maques i boniques són.
Aquestes arriben als prats,
Verds i florits estan,
Encara que plogui molt.
Res és tan bonic com
Aquest paisatge tan idíl·lic.

              Marc Guzmán Soler






















El dentista

Avui vaig al dentista,
que em donarà una pista.
I, espero que sigui bona,
perquè si és dolenta,
no em posaré gens contenta.

Estic a la consulta,
en una cadira molt divertida,
i davant tinc,
un mirallet que em pica l'ullet.

La doctora diu que tinc un secret,
dins la boca i dins la dent,
i m'ha comentat
que la pasta de menta et cura i et renta.

                              Nadia Hidalgo Pérez

CATEGORIA B: NASCUTS EL 2005, 2004 i 2003


La vida musical

La música,
con su túnica,
y sus castañuelas por manos,
hace bailar a todos los humanos.

Las notas
van a las bodas
de las corcheras,
que son siempre las más fiesteras.

Las partituras
son oficinas.
De jefe,
la clave;
de trabajadora,
la nota.

Las notas, 
como hormiguitas,
ordenadas
en sus líneas.

La música,
sobre unicornio blanquinoso,
lleva su risa
al mundo fantasioso.

                Pau Herrero Alquézar




A aquesta categoria s'ha concedit el següent accèsit:
















Les emocions

Tothom les tenim,
des de que ens llevem fins que dormim.
de positives i negatives n'hi ha
i algunes feliç em fan
però d'altres potser no tant.

Sense elles no hi sentiríem
i sols sempre estaríem.
Les emocions són per expressar
tot allò que ha de passar.

De totes les que sentim
l'enveja és el que prohibim
perquè mal és el que fa
i no et deixa de la vida aprofitar.

                              Judit Soto Sánchez



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada